Ako začať s jogou?

Veľmi jednoducho. Stačí prísť na hodinu 🙂 Na začiatok nepotrebujete nič špeciálne. Doneste si len legíny, pohodlné tričko. Muži nosia tričko a kraťasy. Tenisky netreba, cvičí sa naboso. Podložky alebo jogamatky väčšinou sú k dispozícii. Na začiatku hodiny ešte prehodíme pár slov, ak ste prvý krát u mňa. Pred jogou nejedzte aspoň 2 – 3 hodky. Ak by ste boli veľmi hladní, tak len naozaj niečo ľahké. Cvičí sa nalačno kvôli tomu, aby sa energia nemíňala na trávenie a v niektorých pozíciach nemusí byť plný žalúdok príjemný 🙂

Čo je to joga flow?

Joga flow je možno iný názov pre PowerJogu alebo Vinyasu. Je založená na plynulých prechodom z jednotlivých pozícii v súlade s dychom. Inšpirovaná Ashtanga jogou, ale nemá presnú sekvenciu pozícii. Je dynamickejšia a hodina závisí od inštruktora, ako zostaví danú hodinu.

 

Ako vyzerá tvoja hodina?

Začneme s krátkym dychovým cvičením (pranayamou), ktoré nás uvoľní a pripraví na jogu. Jogové pozície (asány) sa na každej hodine trošku menia, ale základ ostáva rovnaký. Na hodine ukazujem ľahšie aj tažšie prevedenia jogových pozícii (asán). Danú pozíciu vždy ukážem, vysvetlím techniku a podľa potreby idem ku klientovi a pomôžem mu s danou pozíciou. Na konci zrelaxujeme v ľahu cez vedenú relaxáciu (meditáciu). Endorfíny zaručné 🙂

 

Čo je to pranayama?

Pranayama je dychové cvičenie, krátka meditácia spojená s dychom. Využívam pranayamu, ktorá je bezpečná a vhodná aj pre začiatočníkov.

 

Platí u teba karta Multisport?

Karta Multisport sa dá využiť len na hodinách v Neonke. 

 

Je joga aj pre mužov?

Áno, joga je aj pre mužov. Muži majú mylnú predstavu, že joga je len moderný ženský trend. Najväčší učitelia jogy boli práve muži.

 

Čo ak nie som dostatočne ohybná/ý?

Často sa stretávam s názorom “Nemôžem ísť na jogu, lebo nie som dostatočne ohybný”. Práve preto by ste mali prísť na jogu 🙂 Je to rovnaké ako povedať: Nemôžem ísť cvičiť silové tréningy, lebo nemám svaly.

Môže prísť aj tehotná žena?

Nie. Tehotným ženám skôr odporúčam Gravid Jogu 🙂