Nájdi pokoj uprostred každodenného chaosu.

Vysedávaš celý deň v práci a pociťuješ bolesti chrbta? Chceš sa konečne cítiť uvoľnene?

Ak hľadáš úľavu od stresu a boľavého chrbta, relax, pevnejšie a ohybnejšie telo, si tu správne. Pomáham ľuďom mať zdravé telo a dušu.

Chronický stres je pre mnohých ľudí vážnym problémom a môže viesť k zdravotným a duševným problémom, ako sú napr. srdcové choroby, úzkosť či depresia. Ak si aj ty jedným z miliónov ľudí, ktorí sa cítia prepracovaní, vystresovaní a preťažení (a je pravdepodobné, že si), joga bude pre teba skvelá voľba.

Power joga: Čo to je a aké má benefity pre telo a myseľ?

Joga je jeden z najucelenejších systémov na svete. Slovo joga znamená spojenie. Spojenie tela, mysle a duše. Rozvinulo sa z nej mnoho štýlov.

Power joga si vzdala všetky výhody a benefity z tradičnej jogy, aby sa moderný, zaneprázdnený človek cítil zdravo a fit. Je však oslobodená od náboženských a filozofických ideí.

Zameriava sa posilnenie, spevňovanie, naťahovanie svalov na celom tele a upokojenie mysle.

Základ power jogy je pozdrav slnka, ktorý je obohatený o rôzne ďalšie prvky. Práve tam dochádza k zahriatiu tela, svalov, kĺbov, začne nám rýchlejšie biť srdce, telo sa zapne do spaľovania tukov a trošku sa aj zadýchame.

Pokračuje statickými pozíciami, kde budujeme silu a flexibilitu.

 

Účinky na telo

Pravidelným cvičením power jogy spaľujeme tuky a zrýchlujeme metabolizmus.

Je dynamickejšia než klasická joga. Prechod z pozície do pozície je logický a plynulý, v súlade s dychom. Dych nezadržiavame, aj keď môže byť v niektorých pozíciách obtiažnejšie zotrvať a núti nás to zadržať dych. Svaly potrebujú kyslík na to, aby mohli správne robiť svoju úlohu.

Telo začne využívať energiu priamo z tuku vďaka nízkej tepovej frekvencii, ktorá sa pohybuje v aeróbnom pásme (dýchaš intenzívne, hovoriť môžeš, ale namáhavejšie).

Zlepšíme flexibilitu a ohybnosť svalov a kĺbov.

Osvojíme správne držanie tela a zbavíme sa bolestí chrbta. Práve nesprávne držanie tela zapríčiňuje bolesti chrbta a krčnej chrbtice. Joga je skvelá aj pri skolióze.

Spevnia sa nám svaly aj kosti, pretože cvičíme s vlastnou váhou tela. Predchádzame rednutiu kostí (osteoporóze).

Podľa štúdie nórskych vedcov pomáha pravidelné cvičenie jogy zlepšovať imunitu na bunkovej úrovni. Zistili, že tí, ktorí cvičili jogu, mali silnejšiu imunitu ako tí, ktorí trávili čas v prírode pri upokojujúcej hudbe.

Zlepší sa krvný obeh, tlak a funkcia vnútorných orgánov (napr. trávenie, vylučovanie), pretože k nim prúdi okysličená krv.

Power joga je super ako kompenzačné cvičenie popri iných športoch. Je to aktívny strečing a je skvelá ako prevencia proti úrazom.

Odporúča sa zaradiť hlavne pri silových tréningom, kde sa svaly skracujú. Určite ste videli svalnatého športovca, ktorý nedokázal dať špičky prstov na zem, ani s pokrčenými kolenami. Športovcom zvýši rýchlosť, obratnosť a väčší rozsah pohybu. Taktiež pomáha odstraňovať dysbalancie spôsobené jednostranným zaťažovaním alebo preťažovaním určitých svalových skupín pri tréningu.

Na joge zapájame hlboké svaly brucha a chrbta. Posilňujeme aj mikrosvaly, ktoré bežne používame.

 

Efektívna psychohygiena

Joga ale nie je len o krásnych a gymnastických pozíciach. Netočí sa iba okolo pružného tela a spálených kalórií.

Neodmysliteľnou súčasťou power jogy je aj psychická regenerácia a oddych.

V roku 2009 indickí vedci dokázali, že pacienti s rakovinou, ktorí sledovali program jogy, mali nižšie hladiny kortizolu (stresový hormón) ako tí, ktorí to neurobili.

Ďalšia štúdia publikovaná v Annals of Behavioral Medicine ukázala, že zdraví vysokoškolskí študenti, ktorí praktizovali jogu, mali nižšie hladiny kortizolu.

Vypnúť hlavu od každodenných starostí, povinností, stresu je veľmi dôležité pre duševné zdravie človeka. Joga nám pomáha navrátiť pokoj, kľud a pohodu. Upokojí sa naša mysel, zbavíme sa stresu a nervozity, vyplavia sa endorfíny – hormóny šťastia.

Je potrebné vystúpiť z hlavy a ponoriť sa do prítomného okamihu, nechať všetky problémy, starosti a povinnosti stranou. Veď ku všetkému sa môžeme vrátiť aj neskôr.

Nedá sa byť prítomný a navodiť si duševnú pohodu, ak naša hlava produkuje myšlienky, čo nám dnes nevyšlo, čo pôjdeme nakúpiť a ako ma nahneval šéf v práci. Ak sa objaví nejaká myšlienka, treba si ju len uvedomiť, prijať a nechať ju ísť.

Relaxácia prebieha počas celej jogy, vďaka koncentrácii na svoj dych.

K uvoľneniu prispieva aj úvodná pranayama (relaxačné a upokojujúce dýchanie, napríklad plný jogový dych alebo len pozorovanie svojho dychu…) a záverečná meditácia v ľahu.

Joga celkovo upokojuje nervový systém, zmierňuje migrénu, vyplaví endorfiny, zlepšuje spánok a znižuje kortizol (stresový hormón).

To bol môj hlavný dôvod, prečo som začala s jogou. Ten neuveriteľný pokoj, ktorý som cítila po každej hodine jogy. Všetok stres zo mňa opadol a užívala som si svoje endorfíny ?

Ďalší z výskumov hovorí, že u ľudí, ktorí cvičili jogu 12 minút počas 5-6 dní v týždni, sa zredukovala depresia o 33%. Zredukovali sa aj pocity úzkosti a stresu. Ľudia vo svojom živote začali prežívať viac pozitívnych skúseností a naopak došlo k poklesu prežívania negatívnych zážitkov.

Trénujeme takisto aj koncentráciu a vytrvalosť, čo sa neskôr prejaví aj v bežnom živote pri rôznych situáciách.

 

Power jogu môžu cvičiť všetci

Na moje hodiny chodia ženy, muži, 10 ročné deti a najstaršia klietka má 82 rokov a ide jej to skvelo, pozície si prispôsobuje možnostiam tela.

Tehotným ženám odporúčam navštíviť hodiny gravid jogy alebo si zvoliť súkromné lekcie, kde sa hodina prispôsobí aktuálnemu zdravia a stavu tehotnej. Bežná skupinová lekcia power jogy, by pre ňu mohla byť náročná, hlavne ak ju predtým necvičila.

Pred lekciou by sa nemalo jesť ideálne aspoň 2 – 3 hodiny. Je taktiež dôležité upozorniť inštruktora na zdravotné ťažkosti a obmedzenia, aby klientom cviky (asány) prispôsobil namieru.

Vždy cvičíme podľa možností nášho tela a netlačíme sa nasilu do pozície, kde telo ešte nie je pripravené je lepšie si dopriať čas, nebyť na seba prísny. Pravidelným cvičením, 2-3x do týždňa, budeme postupne vidieť výsledky a benefity power jogy.

Namaste.

.

Aký je ďalší postup?

1) Môžeš sa registrovať na verejné skupinové hodiny:

Tie vediem v utorok v Dobrej čajovni (klikni sem) a štvrtok v Neonke.  Úľava od stresu, boľavého chrbta, relax, pevnejšie a ohybnejšie telo. Základná úprava v pozíciách, používam esenciálne oleje a na konci ťa čaká malá uvoľňujúca masáž. Endorfíny zaručené.

Fungujeme v režime Základ.

 

2) Môžeš využiť súkromné lekcie jogy:

Súkromná lekcia prispôsobená tvojim potrebám a zdravotnému stavu, dôkladnejšia úprava v pozíciách, variabilnejšie časové možnosti. Venujem sa iba tebe (súkromnú lekcia môže byť aj malá skupinka 2- 3 kamošiek) a vyhneš sa preplneným skupinovkám.

Joga prináša úľavu od stresu, boľavého chrbta, relax, pevnejšie a ohybnejšie telo. Používam esenciálne oleje, ktoré podporia pocit relaxácie a na konci ťa čaká malá uvoľňujúca masáž. Endorfíny zaručené.

Vyplň svoju prihlášku na 15 minútový hovor teraz a zisti, ako ti s tým môžem pomôcť 🙂 Klikni tu.

3) Pravidelné jogové lekcie v tvojej firme:

Ak pracujete v kancelárii určite to poznáte. Bolesti krku, ramien, očí, zápästia, chrbta sú len začiatky možných vážnych chorôb. Práca za počítačom alebo sedavé zamestnanie zaťažuje krčnú chrbticu, čo môže viesť k bolesti hlavy, skráteniu svalov a následné hrbenie.

Telo je stavané na pohyb, nie na celodenné sedenie. Stuhnuté svaly sú nepríjemným javom pri sedavej práci. Joga poslúži aj tým, ktorí sa do športovania veľmi nehrnú, no chcú rozhýbať stuhnuté svalstvo a predísť bolestiam chrbta. Pri pravidelnom strečingu si svaly udržia pružnosť.

Joga pomáha zbaviť sa stresu z celého dňa. Viac benefitov jogy vo firmách, nájdeš TU (klikni).

Pre jogu v tvojej firme ma kontaktuj na info@andreawinslow.sk

 

Ako sa po joge cítia moji klienti?

„Prísť na jogu ma motivovalo stíšenie sa, pohyb, zvýšenie sily (hlavne ruky), socializácia a sedavá práca.

Cvičím jogu síce krátko, ale už teraz cítim, že mi silnejú ruky a že mám väčšiu stabilitu. Páči sa mi prijemný hlas pri vedení jogy, hlavne vedenie/zámer na začiatku a na konci.

Aj napriek skupinovke, mám pocit osobného tréningu.“

Mária Španová

“Nakoľko tancujem, zo začiatku som jogu brala ako možnosť strečingu, zlepšenia rovnováhy a zrelaxovať.

Pozorujem menšiu bolesť v oblasti chrbta a krížov, menej opuchnuté členky.

Hodiny mi pomáhajú zabudnúť na stres v práci a celú hodinu sa dokážem sústrediť len na seba a svoj dych.

Hodina nikdy nie je rovnaká, sú tam obmeny, ale stále si precvičim celé telo a dokážem totálne vypnúť.”

Romana Repková

Už dlho som premýšľala nad jogou a chcela ju vyskúšať, akosi som cítila, že toto hľadám. A na tieto Tvoje hodiny ma zavolala kamarátka. Chvíľu som jogu už skúšala a chýbala mi.

Cítim sa skvelo, že pre seba niečo robím, cítim sa uvoľnenejšie, vyslovene sa teším na atmosféru hodín jogy. Joga je návyková 🙂

Cítim sa ohybnejšia, cítim, že mi pomaličky spevňujú inak dosť slabé ruky, nohy a celé telo. Páči sa mi ten pocit, že tam kde som, som správne. Páči sa mi prostredie Čajovne, hudba a relaxácia, ale aj makačka. Mám rada ten pocit, keď sa snažím najlepšie ako viem a cítim, že to robím dobre.

Tinka Zukalová

„Jogu som v KE vyhľadávala už niekoľko rokov, nájsť ju tu v KE je zložité pretože väčšinou som sa stretla už s existujúcou komunitou, ktorá niekoľko rokov praktikuje jogu. Joga s Andreou je super, je pre začiatočníkov čo mi vyhovuje, ale aj pre tých čo sa tomu venujú dlhšie.

Prečo som sa rozhodla využívať tieto hodiny, je zdravotný problém – migréna, bolesti chrbtice a šije, stuhnuté trapezy – odkedy jogujem, môj život sa naozaj zmenil k lepšiemu, bolesti ustúpili.

Odstránil sa zdravotný problém, hlavne migréna sa pomaličky vytráca, som ohybnejšia, nebolí ma tak chrbát a pri ostatných cvičeniach v Neonke som viac ohybná. Večer sa mi lepšie zaspáva, výsledok je po každej hodine lepší, dokonca som sa naučila nepočuť zvuky naokolo ako je rušivá hudba z vedľajšej hodiny, sústredím sa na seba svoje telo a naozaj sa to dá, na začiatku to bol problém, teraz ma nič nerozhádže /dúfam :)/.

Na hodine sa mi páči pozícia vrana 🙂 Udržať svoju váhu tela na dlaniach, kolená oprieť o tricepsy, toto som stále chcela vyskúšať a na joge som sa to naučila.“ 

Renáta Geniková

“Na jogu ma priviedla vidina väčšej ohybnosti, no teraz je to pre mňa relax a spoločná aktivita s manželom ?

Som ohybnejšia a po joge sa stále príjemne zrelaxovaná. Páči sa mi relax, atmosféra a samotné cvičenie.”

Martina Lipnická

„Na jogu som prišla zo zdravotných dôvodov a potreby trocha vypnúť hlavu v ťažkom období. Zlepšila sa mi flexibilita, každou hodinou si prídem ohybnejšia, a samozrejme viac kľudu na duši aj tele ?

Anna Mačatová

“Hodiny jogy mi pomáhajú mi proti bolesti chrbta, zlepšujú držanie tela a celkovo spevňujú svalový korzet. A samozrejme, ak ju cvičím pravidelne, som viac ohybná, nemám posťahované svaly. Tiež mi to zlepšuje rovnováhu.

Páči sa mi skĺbenie relaxu, posilňovania a uvoľňovania. Presne to, ako ty vedieš hodiny, človek si aj zamaká aj oddýchne.”

Barbora Macháčová

Chcela som zmenu, skúsiť niečo nové. Po hodinách jogy sa cítim pokojnejšia, šťastnejšia, uvoľnenejšia a začínam byť ohybnejšia.

Vyhovuje mi tempo aj záťaž na telo, ale asi najviac, že chodíš pomedzi nás a opravuješ prípadne chyby, viac pomôžeš ísť hlbšie do pózy.

Marianna Misáková

Jogu som sa rozhodla cvičiť kvôli môjmu sedavemu zamestnaniu. Nebolí ma chrbát, som uvoľnená a ohybnejšia. Páči sa mi, to že sa sústredím hlavne na seba a vypustím zlé myšlienky.
Lucia Bartoková

„Prísť na jogu ma motivovala nadváha, sedavý životný štýl, stres v práci. 

Pomohla mi spevniť telo, zlepšiť ohybnosť, istý typ mindfulness, keď rozmýšľam, čo mám robiť, nemyslím na prácu alebo iné problémy. Páči sa mi roznôrodosť, samotný pohyb a to, že veci môžem aj nemusím robiť.“

Zuzka Durkacova

“Na hodine som sa príjemne natiahla, uvoľnila a meditáciou sústredila na seba. Páči sa mi odľahčená atmosféra.”
Katka Sovjakova

“Po hodine odchádzam zrelaxovaná, oddýchnutá a pozitívne naladená. Páči sa mi to celé, fantasticky je to koncipované. Veľmi sa mi páči záverečná relaxácia.” 
Frida Man

Bol som jednoznačne rozhodnutý spevniť svalstvo, na ktoré sa vo fitness centrách častokrát zabúda. Chcel som si konečne ponaťahovať skrátené svaly a šľachy.

Z hodín si odnášam hlavne pocit spokojnosti, že som pre seba a svoje telo niečo urobil. Takže pocity po každej hodine sú príjemné a pozitívne.

Oceňujem relaxáciu na konci. Páči sa mi Andrein individuálny prístup ku každému. Obľubujem cviky, pri ktorých sa cítim byť slabý a na ktorých môžem pracovať.

Marián Kováč

Žiadala sa mi zmena typu cvičenia, noví ľudia, vnútorný kľud a rovnováha. Po hodine odchádzam kľudná, spokojná a ponaťahovaná. Páči sa mi hudba, cviky aj meditácia.
Alžbetka Lukačková

„Myslela som na to, že potrebujem odbúrať stres, zlepšiť držanie tela a zredukovať bolesť chrbtice.
Z hodiny jogy si odnášam dobrý pocit, že som spravila niečo pre svoje telo a že som sa troska upokojila. Páči sa mi prijemne vedenie inštruktorky?
Alena Hriciková

Ukľudnená mysel, ego, matrix preč a pohoda. Páči sa mi poriadne rozcvičené telo, všetko.“
Tatiana Pastorová

„Pred začiatkom hodiny jogy som sa bála, či to budem zvládať a či si neurobím hanbu. Teraz sa cítim pružnejšie a prekrvenejšie. Prínosom je, že si strečujem stuhnuté miesta môjho tela.“
Martina Franko

„Prečo som začal cvičiť jogu? 3 dôležite veci:

1.) úžasný pocit po joge, 2.) chcel zlepšiť svoju ohybnosť, aby som mohol vykonať iné cviky (klik s tliesknutím za chrbtom) a 3.) ambasádor Les Mills – Marlon Woods povedal, že chce každý deň cvičiť aspoň 30 minút jogy a ja som si povedal, prečo to neurobiť tiež.

Rád sa vraciam na hodiny, ktoré mi utečú ako keby to bolo 10 minút 🙂 Po hodinách jogy mi až tak často nepukajú kĺby a kosti, mám väčšiu ohybnosť, zvládam robiť ťažšie pózy a v poslednom rade – dlhšia výdrž pri koite.

Na Andreinej joge je všetko super, od vône, cez samostatnú jogu až po relaxačný koniec.„

Rastislav Pástor

“Chcela som si nájsť konečne čas pre seba a zlepšiť kondičku. Po joge sa cítim flexibilnejšia, s upokojenou mysľou ? Andrea ukazuje rôzne verzie nejakého cviku a nerobí nátlak ? Mne sa páči všetko ? Fakt nemám čo vytknúť.”
Natali Vince

“Hľadala som nejakú formu pohybu a tvoje hodiny sa mi natoľko páčili, že som nechcela zmeniť ani „lektorku“ ani formu cvičenia ?

Pred, počas a po hodine mám viditeľne lepšiu náladu a pocit zadosťučinenia. Taktiež sa fyzicky cítim v lepšej kondícii :-)”

Viki Zemančíková

Na jogu ma priviedlo sedavé zamestnanie a chuť uvoľniť telo a myseľ. Zlepšila sa mi flexibilita tela a nálada ? Po cvičení je hlava ľahká ako obláčik a nohy kráčajú domov samé.

Veronika Novotná

Joga bola riešenie na bolesti chrbtice, získanie väčšej sily a že som mala veľa kardio tréningov a chýbal mi strečing.

Popri pozitívnych účinkoch na moje telo považujem ako veľký bonus prístup milej inštruktorky Andrejky, ktorá počas hodiny dbá na to, aby sa cviky vykonávali správne ?

Adriana Novotná

“Ako laik som chcela “strečovať” všetky časti tela… No každým tréningom som si uvedomovala ďalšie benefity jogy.

Som flexibilnejšia, viem si užiť reset hlavy, natiahnutie svalov – strečing, cítim svaly na miestach, ktoré som ani nevedela, že existujú 😀 (po joge mávam svalovku).

Páči sa mi asi všetko.. úprimne 🙂 Hudba, relaxácia, dýchanie, rôznorodosť cvikov, aj to, že chodíš medzi nás a upravíš pozície, ak sú nesprávne :)”

Katka Olšinárová

“Rozhodla som sa začať cvičiť jógu z viacerých dôvodov. Boli nimi bolesti chrbtice, motivácia prinavrátiť sa k pravidelnému cvičeniu/pohybu a v neposlednom rade dopriať si relax a čas pre seba.

Za benefity považujem obnovu flexibility, menej bolesti v oblasti krčnej chrbtice, psychický oddych a teda lepšiu náladu po cvičení.

Páči sa mi všetko, no vyzdvihla by som záverečnú meditáciu, ktorá je vždy príjemnou bodkou. Som veľmi rada, že som sa rozhodla začať cvičiť jógu.”

Nikola Kozáková

„3 tréningy plávania a 3 tréningy silového tréningu týždenne dá zabrať. Na moje stuhnuté svaly je joga ako stavaná. Spojená s formou uvoľnenia mysle mi to príde ako skvelý spôsob aktívnej regenerácie tela a vďaka tomu sa cítim spokojne a šťastne.

Joga mi pomohla k tomu, aby som sa cítil uvoľnene a s dobrým pocitom na duši, že som urobil niečo hodnotné pre moje telo.

Najradšej mám z hodiny pranajamu a ku koncu jogy meditáciu. Pranajamu ako príprava na náročné cvičenie a meditáciu ako oddýchnutie po náročnom cvičení.

Samozrejme samotné cvičenie je najsuper, i keď ma to bolí priznať, no kvôli tomu chodím cvičiť jogu, aby som sa poriadne zapotil a moje telo spelo k fyzickej prosperite  ?

Peter Papp

Na jogu ma motivovali prísť začínajúce známky starnutia 😛 Menej pohybu a aj zmenšujúci sa rozsah pohybu.

Po joge sa cítim lepšie, taký viac roztiahnutý, flexibilný a uvolnenejší. Priam až odblokovaný a zrelaxovaný.

A robim niečo čo je aj príjemne, v super večernú hodinu a súu tam aj príjemní ľudia, páči sa mi, že je to fakt celkom naročné 😛

Lukáš Oravec

Jogu som vyskúšala pred pár rokmi na telesnej, ale keďže som nehľadala duchovno, tak ma nie že neoslovila, ale neprišla som k nej. O pár rokov neskôr som začala chodiť v rámci skľudnenia a relaxu, ale ešte stále som sa hľadala v posilke. No a dnes!? Uuuuplna pozitívna závislosť.

Získavam väčšiu koncentrovanosť, počúvam viac svoje telo, kedy sa na čo cítim, nielen na hodine jogy, ale aj mimo nej.

Dokáže ma úplne vypnuť z ťažkého dňa a preniesť len do prítomného okamihu. Dáva mi všetko, čo potrebujem. Nielen fyzickú silu, ale najmä psychicku, lepšiu vyrovnanosť, upokojenie. Na joge sa mi páči včetko. Od super prístupu cvičiteľky, až po úžasný priestor v Čajovni.

Petra Kočišová

“Jógu cvičím každé ráno keď vstanem a rozhodol som sa chodiť na vedenú hodinu jógy aspoň raz týždenne, aby som sa zlepšil v tom, čo robím.

Po hodine mám pocit uvoľnenia od všetkého. Za najlepšie z hodiny považujem záverečný relax. Nemenil by som nič, je to pre mňa dokonalé.”

JUDr. Lukáš Bažik

„Tešila som sa na to, že sa mentálne uvoľním a fyzicky posuniem svoje hranice. Hodina dopadla presne podľa očakávaní, ale odišla som fyzicky zničená. Mala som pocit, že som zamakala, aj keď to tak nevyzeralo ?


Najlepšie boli dychové cvičenia, opakovanie toho, na čo si máme dávať pozor, napr. uvoľniť tvár a to, že si chodila pomedzi nás a opravovala, čo bolo zle – to bolo najlepšie.

Radka Fedoroňková