Aktuálne vedené hodiny jogy (Power Yoga Flow)

nájdeš v podujatiach na fanpage TU 🙂

Čo získaš vďaka joge:

1) Relax a oddych

Vyčistenie hlavy od stresu a povinnosti, čas pre seba, relaxácia počas celej jogy vďaka koncentrácii na svoj dych. Prispieva k tomu aj úvodná pranayama a záverečná meditácia v ľahu. Joga upokojuje nervový systém, zmierňuje migrénu, vyplaví endorfiny, zlepšuje spánok a znižuje kortizol (stresový hormón).

V roku 2009 indickí vedci dokázali, že pacienti s rakovinou, ktorí sledovali program jogy, mali nižšie hladiny kortizolu ako tí, ktorí to neurobili. A ďalšia štúdia publikovaná v Annals of Behavioral Medicine ukázala, že zdraví vysokoškolskí študenti, ktorí praktizovali jogu, mali nižšie hladiny kortizolu.

2) Aktívny strečing

Naťahujeme poskracované svaly, získaš ohybné a flexibilne telo a kĺby. Odporúčam jogu zaradiť hlavne pri silových tréningoch, kde sa svaly skracujú.

3) Pevné telo a zdravý chrbát

Na joge sa pracuje s vlastnou váhou, na ďalší deň pocítiš aj svalovku, joga je vhodná aj pri skolioze a bolesti chrbta

4) Chudnutie

Pri dynamickejšej  joge využíva naše telo energiu priamo z tuku vďaka nízkej tepovej frekvencii, ktorá sa pohybuje v aeróbnom pásme (dýchaš intenzívne, hovoriť môžeš, ale namáhejšie)

5) Masáž vnútorných orgánov

Cez rôzne twisty a asány masírujeme a prekrvujeme telo a vnútorné orgány, vďaka čomu zlejšia svoju funkciu v tele (napr. rozprúdený lymfatický systém, lepšie trávenie, menšie vrásky…)

6) Detoxikácia

Cez potenie sa vylučujú rôzne toxíny von z tela, preto počas jogy nepi vodu, aby sa telo neochladzovalo.

Podľa štúdie nórskych vedcov pomáha pravidelné cvičenie jogy zlepšovať imunitu na bunkovej úrovni. Zistili, že tí, ktorí cvičili jogu, mali silnejšiu imunitu ako tí, ktorí trávili čas v prírode pri upokojujúcej hudbe.

7) Trénovanie koncentrácie

Vytrvalosť a trpezlivost sa odzrkadlí aj v tvojom každodennom živote

8) Posúvanie hraníc svojho tela

Postupne sa ti podarí urobiť rôzne náročnejšie pozície, ako napríklad stojka, šnúra alebo balančné pozície na rukách

Ako začať s jogou?

Veľmi jednoducho. Stačí prísť na hodinu 🙂 Na začiatok nepotrebujete nič špeciálne. Doneste si len legíny, pohodlné tričko. Muži nosia tričko a kraťasy. Tenisky netreba, cvičí sa naboso. Podložky alebo jogamatky väčšinou sú k dispozícii. Na začiatku hodiny ešte prehodíme pár slov, ak ste prvý krát u mňa. Pred jogou nejedzte aspoň 2 – 3 hodky. Ak by ste boli veľmi hladní, tak len naozaj niečo ľahké. Cvičí sa nalačno kvôli tomu, aby sa energia nemíňala na trávenie a v niektorých pozíciach nemusí byť plný žalúdok príjemný 🙂

Čo je to joga flow?

Joga flow je možno iný názov pre PowerJogu alebo Vinyasu. Je založená na plynulých prechodom z jednotlivých pozícii v súlade s dychom. Inšpirovaná Ashtanga jogou, ale nemá presnú sekvenciu pozícii. Je dynamickejšia a hodina závisí od inštruktora, ako zostaví danú hodinu.

 

Ako vyzerá tvoja hodina?

Začneme s krátkym dychovým cvičením (pranayamou), ktoré nás uvoľní a pripraví na jogu. Jogové pozície (asány) sa na každej hodine trošku menia, ale základ ostáva rovnaký. Na hodine ukazujem ľahšie aj tažšie prevedenia jogových pozícii (asán). Danú pozíciu vždy ukážem, vysvetlím techniku a podľa potreby idem ku klientovi a pomôžem mu s danou pozíciou. Na konci zrelaxujeme v ľahu cez vedenú relaxáciu (meditáciu). Endorfíny zaručné 🙂

 

Čo je to pranayama?

Pranayama je dychové cvičenie, krátka meditácia spojená s dychom. Využívam pranayamu, ktorá je bezpečná a vhodná aj pre začiatočníkov.

 

Platí u teba karta Multisport?

Karta Multisport sa dá využiť len na hodinách v Neonke. 

 

Je joga aj pre mužov?

Áno, joga je aj pre mužov. Muži majú mylnú predstavu, že joga je len moderný ženský trend. Najväčší učitelia jogy boli práve muži.

 

Čo ak nie som dostatočne ohybná/ý?

Často sa stretávam s názorom “Nemôžem ísť na jogu, lebo nie som dostatočne ohybný”. Práve preto by ste mali prísť na jogu 🙂 Je to rovnaké ako povedať: Nemôžem ísť cvičiť silové tréningy, lebo nemám svaly.

Môže prísť aj tehotná žena?

Nie. Tehotným ženám skôr odporúčam Gravid Jogu 🙂

„Jogu som v KE vyhľadávala už niekoľko rokov, nájsť ju tu v KE je zložité pretože väčšinou som sa stretla už s existujúcou komunitou, ktorá niekoľko rokov praktikuje jogu. Joga s Andreou je super, je pre začiatočníkov čo mi vyhovuje, ale aj pre tých čo sa tomu venujú dlhšie. Prečo som sa rozhodla využívať tieto hodiny, je zdravotný problém – migréna, bolesti chrbtice a šije, stuhnuté trapezy – odkedy jogujem, môj život sa naozaj zmenil k lepšiemu, bolesti ustúpili.

Odstránil sa zdravotný problém, hlavne migréna sa pomaličky vytráca, som ohybnejšia, nebolí ma tak chrbát a pri ostatných cvičeniach v Neonke som viac ohybná. Večer sa mi lepšie zaspáva, výsledok je po každej hodine lepší, dokonca som sa naučila nepočuť zvuky naokolo ako je rušivá hudba z vedľajšej hodiny, sústredím sa na seba svoje telo a naozaj sa to dá, na začiatku to bol problém, teraz ma nič nerozhádže /dúfam :)/.

Na hodine sa mi páči pozícia vrana 🙂 Udržať svoju váhu tela na dlaniach, kolená oprieť o tricepsy, toto som stále chcela vyskúšať a na joge som sa to naučila.“ 

Renáta Geniková

“Chcela som si nájsť konečne čas pre seba a zlepšiť kondičku. Po joge sa cítim flexibilnejšia, s upokojenou mysľou 🙂 Andrea ukazuje rôzne verzie nejakého cviku a nerobí nátlak 😉 Mne sa páči všetko 🙂 Fakt nemám čo vytknúť.”

Natali Vince

“Po hodine odchádzam zrelaxovaná, oddýchnutá a pozitívne naladená. Páči sa mi to celé, fantasticky je to koncipované. Veľmi sa mi páči záverečná relaxácia.” 

Frida Man

“Jógu cvičím každé ráno keď vstanem a rozhodol som sa chodiť na vedenú hodinu jógy aspoň raz týždenne, aby som sa zlepšil v tom, čo robím.

Po hodine mám pocit uvoľnenia od všetkého. Za najlepšie z hodiny považujem záverečný relax. Nemenil by som nič, je to pre mňa dokonalé.”

JUDr. Lukáš Bažik

„Tešila som sa na to, že sa mentálne uvoľním a fyzicky posuniem svoje hranice. Hodina dopadla presne podľa očakávaní, ale odišla som fyzicky zničená. Mala som pocit, že som zamakala, aj keď to tak nevyzeralo 😀


Najlepšie boli dychové cvičenia, opakovanie toho, na čo si máme dávať pozor, napr. uvoľniť tvár a to, že si chodila pomedzi nás a opravovala, čo bolo zle – to bolo najlepšie.

Radka Fedoroňková

„Pred začiatkom hodiny jogy som sa bála, či to budem zvládať a či si neurobím hanbu. Teraz sa cítim pružnejšie a prekrvenejšie. Prínosom je, že si strečujem stuhnuté miesta môjho tela.“

Martina Franko

„3 tréningy plávania a 3 tréningy silového tréningu týždenne dá zabrať. Na moje stuhnuté svaly je joga ako stavaná. Spojená s formou uvoľnenia mysle mi to príde ako skvelý spôsob aktívnej regenerácie tela a vďaka tomu sa cítim spokojne a šťastne.

Joga mi pomohla k tomu aby som sa cítil uvoľnene a s dobrým pocitom na duši, že som urobil niečo hodnotné pre moje telo.

Najradšej mám z hodiny pranajamu a ku koncu jogy meditáciu. Pranajamu ako príprava na náročné cvičenie a meditáciu ako oddýchnutie po nárocnom cvičení.

Samozrejme samotné cvicenie je najsuper, i ked ma to bolí priznať, no kvôli tomu chodím cvičiť jogu, aby som sa poriadne zapotil a moje telo spelo k fyzickej prosperite  🙂

Peter Papp

“Na hodine som sa príjemne natiahla, uvoľnila a meditáciou sústredila na seba. Páči sa mi odľahčená atmosféra.”

Katka Sovjakova

“Hodina jogy mi dala uvoľnenie a relax po celom dni. Páči sa mi precvičenie celého tela a záverečna meditácia.” 

Mária Ražnatovič

Žiadala sa mi zmena typu cvičenia, noví ľudia, vnútorný kľud a rovnováha. Po hodine odchádzam kľudná, spokojná a ponaťahovaná. Páči sa mi hudba, cviky aj meditácia.

Alžbetka Lukačková

Ukľudnená mysel, ego, matrix preč a pohoda. Páči sa mi poriadne rozcvičené telo, všetko.“

Tatiana Pastorová

„Myslela som na to, že potrebujem odbúrať stres, zlepšiť držanie tela a zredukovať bolesť chrbtice.
Z hodiny jogy si odnášam dobrý pocit, že som spravila niečo pre svoje telo a že som sa troska upokojila. Páči sa mi prijemne vedenie inštruktorky🙂

Alena Hriciková

Bol som jednoznačne rozhodnutý spevniť svalstvo, na ktoré sa vo fitness centrách častokrát zabúda. Chcel som si konečne ponaťahovať skrátené svaly a šľachy.

Z hodín si odnášam hlavne pocit spokojnosti, že som pre seba a svoje telo niečo urobil. Takže pocity po každej hodine sú príjemné a pozitívne.

Oceňujem relaxáciu na konci. Páči sa mi Andrein individuálny prístup ku každému. Obľubujem cviky, pri ktorých sa cítim byť slabý a na ktorých môžem pracovať.“

Marián Kováč