Aktuálne vedené hodiny jogy (Yoga Flow) 🙂

Utorky od 19:00 do 20:30 v Dobrej čajovni (Mäsiarska 42, Košice), prihlás sa mi do správy

Štvrtky od 19:45 do 20:45 v Neonke Cassovia, prihlás sa tu, platí Multisport

Nedele od 19:30 do 20:30 v Neonka Optime, prihlás sa tu, platí Multisport

 

Ako začať s jogou?

Veľmi jednoducho. Stačí prísť na hodinu 🙂 Na začiatok nepotrebujete nič špeciálne. Doneste si len legíny, pohodlné tričko. Muži nosia tričko a kraťasy. Tenisky netreba, cvičí sa naboso. Podložky alebo jogamatky väčšinou sú k dispozícii. Na začiatku hodiny ešte prehodíme pár slov, ak ste prvý krát u mňa. Pred jogou nejedzte aspoň 2 – 3 hodky. Ak by ste boli veľmi hladní, tak len naozaj niečo ľahké. Cvičí sa nalačno kvôli tomu, aby sa energia nemíňala na trávenie a v niektorých pozíciach nemusí byť plný žalúdok príjemný 🙂

Čo je to joga flow?

Joga flow je možno iný názov pre PowerJogu alebo Vinyasu. Je založená na plynulých prechodom z jednotlivých pozícii v súlade s dychom. Inšpirovaná Ashtanga jogou, ale nemá presnú sekvenciu pozícii. Je dynamickejšia a hodina závisí od inštruktora, ako zostaví danú hodinu.

 

Ako vyzerá tvoja hodina?

Začneme s krátkym dychovým cvičením (pranayamou), ktoré nás uvoľní a pripraví na jogu. Jogové pozície (asány) sa na každej hodine trošku menia, ale základ ostáva rovnaký. Na hodine ukazujem ľahšie aj tažšie prevedenia jogových pozícii (asán). Danú pozíciu vždy ukážem, vysvetlím techniku a podľa potreby idem ku klientovi a pomôžem mu s danou pozíciou. Na konci zrelaxujeme v ľahu cez vedenú relaxáciu (meditáciu). Endorfíny zaručné 🙂

 

Čo je to pranayama?

Pranayama je dychové cvičenie, krátka meditácia spojená s dychom. Využívam pranayamu, ktorá je bezpečná a vhodná aj pre začiatočníkov.

 

Platí u teba karta Multisport?

Karta Multisport sa dá využiť len na hodinách v Neonke. 

 

Je joga aj pre mužov?

Áno, joga je aj pre mužov. Muži majú mylnú predstavu, že joga je len moderný ženský trend. Najväčší učitelia jogy boli práve muži.

 

Čo ak nie som dostatočne ohybná/ý?

Často sa stretávam s názorom “Nemôžem ísť na jogu, lebo nie som dostatočne ohybný”. Práve preto by ste mali prísť na jogu 🙂 Je to rovnaké ako povedať: Nemôžem ísť cvičiť silové tréningy, lebo nemám svaly.

Môže prísť aj tehotná žena?

Nie. Tehotným ženám skôr odporúčam Gravid Jogu 🙂

„Tešila som sa na to, že sa mentálne uvoľním a fyzicky posuniem svoje hranice. Hodina dopadla presne podľa očakávaní, ale odišla som fyzicky zničená. Mala som pocit, že som zamakala, aj keď to tak nevyzeralo 😀


Najlepšie boli dychové cvičenia, opakovanie toho, na čo si máme dávať pozor, napr. uvoľniť tvár a to, že si chodila pomedzi nás a opravovala, čo bolo zle – to bolo najlepšie.

Radka Fedoroňková

„Pred začiatkom hodiny jogy som sa bála, či to budem zvládať a či si neurobím hanbu. Teraz sa cítim pružnejšie a prekrvenejšie. Prínosom je, že si strečujem stuhnuté miesta môjho tela.“

Martina Franko

Žiadala sa mi zmena typu cvičenia, noví ľudia, vnútorný kľud a rovnováha. Po hodine odchádzam kľudná, spokojná a ponaťahovaná. Páči sa mi hudba, cviky aj meditácia.

Alžbetka Lukačková

„Myslela som na to, že potrebujem odbúrať stres, zlepšiť držanie tela a zredukovať bolesť chrbtice.
Z hodiny jogy si odnášam dobrý pocit, že som spravila niečo pre svoje telo a že som sa troska upokojila. Páči sa mi prijemne vedenie inštruktorky🙂

Alena Hriciková

Bol som jednoznačne rozhodnutý spevniť svalstvo, na ktoré sa vo fitness centrách častokrát zabúda. Chcel som si konečne ponaťahovať skrátené svaly a šľachy.

Z hodín si odnášam hlavne pocit spokojnosti, že som pre seba a svoje telo niečo urobil. Takže pocity po každej hodine sú príjemné a pozitívne.

Oceňujem relaxáciu na konci. Páči sa mi Andrein individuálny prístup ku každému. Obľubujem cviky, pri ktorých sa cítim byť slabý a na ktorých môžem pracovať.

Marián Kováč