Rovnovážny bojovník alebo Bojovník 3 (Dighasana/Virabhadrasana 3)

Vira = odvážny alebo statočný

Bhadra = blahoslavený alebo šťastný

Asana = pozícia tela

Pozíciu zaraďujeme medzi balančné a pozície v stoji. Bojovník je odvážny, vzpriamený a nemá strach. V tejto pozícii musíme vyrásť, vcítiť sa do nášho vnútorného bojovníka. Dáva nám možnosť vyskúšať si svoju vlastnú fyzickú silu.

Aj keď pôsobí jednoducho, na hodinách nám dá poriadne zabrať 🙂  Môžeme si ju uľahčiť spustením zadnej nohy alebo rúk. Neostávame nasilu v ťažkej variatne.

Pohľad smeruje dole na zem, hlava je v rovine s chrbtom. Boky ostávajú uzamknuté, zarovnané so zemou a nevytáčame ich do strán. Stojná noha môže byť jemne pokrčená, lepšie tak pracuje koleno. Uvoľníme prsty na stojacej nohe.

Super funguje aj predstava, ako nás niekto ťahá za ruky a nohu. Vyrovná sa tak chrbát

Posilníme chodidlá, stehná, zadok, brucho a chrbát. Pomáha nám aj pri rozvoji rovnováhy, koncentrácie a správneho držania tela.

Pozor pri vysokom krvom tlaku.

Ak ťa tento článok inšpiroval a pomohol ti, zdieľaj ho aj so svojimi priateľmi na Facebooku. Ďakujem 🙂

Comments

comments