Možno aj tebe napadlo, že by si chcela jogu vyskúšať, ale nevieš ako začať. V tomto článku ti poviem, ako začať s jogou.

Hlavne sa nenechaj odradiť rôznymi krkolomnými pózami na Instagrame. Často sa stretávam s námietkou, že: „Joga nie je pre mňa, pretože som veľmi poskracovaná.“

Skvelá správa je, že nemusíš byť ohybná, aby si na jogu prišla. Povedať: „Nemôžem ísť na jogu, lebo nie som dostatočne ohybná“ je ako: „Nemôžem ísť do posilky, lebo nemám svaly.“

Veľa ľudí začína s jogou doma cez youtube. Začiatočníkom však neodporúčam, aby cvičili doma a sami. Určite príď aspoň pár krát na jogu, kde sa naučíš robiť pozície správne a zdravo.

Vyber si typ jogy, štúdio a jednoducho choď. Naozaj nepotrebuješ nič špeciálne.

Tu je ešte pár tipov pre ľahší štart 🙂

Štýl jogy

Ak chceš jemnejší štýl, kde sa dlhšie ostáva v pozíciach a predýchava, vyskúšaj napr. hatha alebo jin jogu. Ak chceš dynamickejší štýl, kde sa aj zapotíš, skús napr. power jogu alebo ashtangu. Samozrejme, existuje viac druhov jogy, tieto sú najpopulárnejšie.

Inštruktor/učiteľ jogy

Dôležité je nájsť si vhodného inštruktora alebo učiteľa, ktorý má aj absolvovaný kurz. Správny inštruktor by mal vedieť poradiť (alebo minimálne si vedieť zistiť potrebné informácie) a počas lekcie sa plne venovať svojim cvičenom. Ja napríklad necvičím celý čas, ale upravujem mojich klientov a pomáham im.

Je ideálne chodiť len k jednému inštruktorovi, ktorý dobre pozná tvoj zdravotný stav, obmedzenia. Inštruktor ti musí sedieť aj ako osobnosť, aj štýlom vedenia hodiny.

Oblečenie

Čo sa týka oblečenia, mala by si sa v ňom cítiť dobre. Ženy si zvyknú dať legíny a tričko, muži tepláky alebo kraťasy a tričko.

Podložka na jogu

Ak na začiatku nemáš podložku (jogamatku), nevadí, väčšinou sa dá požičať. Neskôr si kúpiš vlastnú.

Prázdny žalúdok

Pred jogou je najlepšie nejesť aspoň 2 – 3 hodinky. S plným žalúdkom sa ti bude zle cvičiť. Energia a koncentrácia pôjde hlavne na trávenie jedla.

Rešpektuj svoje telo a svoje hranice

Nejdeme nasilu do niečoho, čo bolí. Telo sa prispôsobí postupne. Nemusíš súťažiť ani so sebou, ani s inými ľuďmi na joge. Všetky pozície sa dajú upraviť pre začiatočníkov aj pokročilých.

Pravidelnosť

Super je chodiť na jogu aspoň 2-3 x do týždňa, aby si videla výsledky a benefity pre tvoje telo a myseľ.

Dych

Základom jogy je dych. Dýchame plynule nosom, nezadržujeme dych, ani keď nás to v niektorých pozíciach možno nabáda. Svaly potrebujú kyslík na to, aby svoju funkciu plnili správne.

Verím, že som ti prvé kroky s jogou priblížila čo najlepšie 🙂 Ak si motivovaná prísť vyskúšať power jogu, sleduj udalosti na fanpage tu, rada ťa uvidím.

Ak ťa tento článok inšpiroval a pomohol ti, zdieľaj ho aj so svojimi priateľmi na Facebooku.

Ďakujem 🙂

Comments

comments