Power joga je dynamická a silová formy jogy. Je menej ezoterická a každá hodina je niečím iná a pestrá, pričom si udržuje svoju štruktúru. Vznikla z ashtanga jogy a dnes sa teší veľkej obľube po celom svete.

Poskytuje veľa výhod pre naše telo a myseľ. Pomôže vybudovať svalstvo, flexibilitu a odstrániť stres.

Aké má benefity? Poďme si niektoré z nich vysvetliť podrobnejšie 🙂

1) Mentálny relax

Neodmysliteľnou súčasťou a hlavným dôvodom, prečo ľudia vyhľadávajú jogu je relax, oddych a oslobodenie sa od každodenných povinností. Chcú si nájsť čas pre seba a všetky myšlienky nechať za dverami štúdia.

Pomocou dýchacích cvičení a relaxačných pozícii pomáha zmierniť stres a úzkosť. Ľudia sa naučia spomaliť a oddychovať.

Dokonca aj lekári a psychológovia odporúčajú zaradiť jogu do terapie a svojej rutiny.

2) Zlepšuje spánok

V predchádzajúcom bode sme si vysvetlili ako joga pôsobí relaxačne. Človek sa po joge cíti uvoľnene, spokojne.

Vylučujú sa endorfíny – hormóny šťastia, zníži sa kortizol – hormón stresu. To má za následok pokojný a kvalitný spánok.

3) Buduje svalovú hmotu

Silové pozície nám pomáhajú spevňovať a tónovať svaly, hlavne na hodinách pre pokročilých. Niektoré pozície vyžadujú udržanie váhy celého tela. Cvičenie s vlastnou váhou tiež pomáha udržať kosti pevné, predchádzať ich rednutiu.

Power joga sa na lekcii nezameriava len na jednu svalovú partiu, ale zameriava sa na celé telo.

Ďalšou výhodou je, že posilňujeme a precvičuje aj svaly, ktoré v bežnom živote nevyužívame, napr. „mikrosvaly“ na chodidlách, hlboké svaly brucha a chrbta. Zlepšíme si tak aj držanie tela.

4) Spaľuje viac kalórii

Power joga je viac dynamická, silová a preto pri nej spálime viac kalórii. Telo si berie energiu vo väčšom množstve z tukov, pretože sa pohybujeme v nízkej tepovej frekvencií. Budujeme svalovú hmotu a viac svalov nám pomôže spaľovať viac energie.

Môže byť vhodným doplnkom, ak sa snažíme schudnúť. Samozrejme, netreba zabúdať na úpravu stravy a kombináciu iných kardio a silových tréningov.

5) Zvyšuje flexibilitu

Veľa ľudí príde na jogu s tým, že sú veľmi poskracovaní a majú malý rozsah pohybu. Na joge sa venujeme aj strečingovým pozíciám, čo nám pomôže svaly „natiahnuť“.

Výhodou flexibility je aj to, že zlepšuje rovnováhu a znižuje riziko poranenia. Kĺby a šľachy ostanú tiež pružnejšie a zdravšie. Je vhodná aj pre ľudí, ktorí posilňujú, nakoľko im pomôže zvýšiť rozsah pohybu.

Toto bolo pár benefitov power jogy. Ak si motivovaná prísť vyskúšať power jogu, sleduj udalosti na fanpage tu, rada ťa uvidím.

Ak ťa tento článok inšpiroval a pomohol ti, zdieľaj ho aj so svojimi priateľmi na Facebooku.

Ďakujem 🙂

Comments

comments