Stratené alebo rokmi utláčané sebavedomie sa DÁ znova vybudovať.

Získava sa skúsenosťami, uvedomením si samej seba a nahradzovaním starých programov v podvedomí. Nie je to rýchly proces a naozaj to chce veľa práce na sebe.

Ja som kedysi mala veľmi nízke sebavedomie.

Myslela som si, že som sebavedomá, keď sa správam arogantne. Tvárila som sa, aká som supersebavedomá, ale v skutočnosti to bolo len maska.

Sebavedomie som absolútne nemala. Mala som plno komplexov a potrebu si niečo neustále dokazovať.

Sebavedomie je nie arogancia

Keď sa pýtam klientov: „Aký ste keď ste sebavedomý?“ Často sa stáva, že klient má sebavedomie spojené s aroganciou.

Sebavedomý človek nie je taký, ktorý chodí na široko, tvári sa povýšenecky a žuje žuvačku tak, že mu skoro vypadne z úst. Človek, ktorý toto robí, práveže trpí nízkym sebavedomím a týmto to maskuje. Myslí si, že keď zlyhá tak stráca hodnotu. Nevie sa prijímať s chybami.

 

Zaujíma ťa, ako je na tom tvoje sebavedomie? Urob si rýchly a jednoduchý test >>>

 

Slovo sebavedomie, je odvodené od slova seba – uvedomenie. Sebavedomý človek si je vedomý svojich predností, ale aj slabosti a hlavne ich prijíma. Vie presne čo od života chce.

Skutočne sebavedomý človek pozná svoju hodnotu. Nad nikým sa nepovyšuje a ani neponižuje.

Ja na svojom sebavedomí pracujem už niekoľko rokov. Verím, že týchto 6 spôsobov, ti bude takisto nápomocných ako mne 🙂

 

1. Denník úspechov a vďačností

My ľudia rýchlo zabúdame na naše  úspechy, ale dokonale vieme, čo všetko čo sme pokazili.

Mne osobne pomohlo, keď som si začala svoje úspechy zapisovať do zošita.

Keď som si ich čítala cítila som sa šťastnejšie a sebavedomejšie. Uvedomila som si, aká som vlastne šikovná a že sa mi plno vecí podarilo.

Skús si každý večer zapísať úlohy, ktoré si si splnil a situácie, ktoré sa ti podarili. Či už si na ne veľmi hrdý alebo len trošičku, všetko si zapíš.

Ak k týmto situáciám zapíšeš aj veci, za ktoré si v živote vďačný, garantujem úspech.

 

2. Odstránila som to, za čo som sa hanbila

Hovorí sa, že sa máme mať radi takí akí sme. Vyššie som písala, že sebavedomý človek si je vedomý aj svojich slabostí. Áno, je v tom časť pravdy. Ale niekto si to vysvetlí po svojom. Prestane sa o seba starať, zakrpatie a ostane stáť na mieste.

Ak nám vlastné slabosti nevadia a nejako negatívne neovplyvňujú náš život, je to v poriadku. Ale ak nám prekážajú a vplýva to na našu celkovú kvalitu života, je potrebné ich odstrániť.

Preto aj mne pomohlo to, keď odstránila veci, ktoré mi na mne prekážali.

Dajme si príklad. Vadili mi moje kilečká navyše. Tak som začala pravidelne cvičiť, upravila stravu a výrazne som schudla. Tešila som sa na leto, ako si oblečiem kraťasy, šaty a sukňu po veeeľmi dlhom čase.

Dlho som nebola stotožnená ani so svojimi zubami a dala som si strojček na zuby. Normálne ten fixný. Niekto by mohol povedať, že je to vec, ktorá na sebavedomí absolútne nepridá. U mňa je to práve naopak. Vedela som, kvôli čomu to robím. Prešlo 9 mesiacov z môjho života a moje zuby sú úplne nádherné.

Pointa je v tom, aby sme tú energiu, čo vkladáme do trápenia sa nad situáciou a nenávidením sa, radšej použili na zmenu situácie. 

 

 

 

3. Prestala som si vyčítať minulosť

Všetci máme nejaké neresti z minulosti, za ktoré na seba nie sme pyšní, ale do kedy si to chceme vyčítať?

Mnoho ľudí žije stále zakotvených v minulosti. Vyčítajú si staré chyby a preto sa nevedia pohnúť vpred.

A tak strácajú drahocenný čas, ktorý by mohli využiť na dobré veci a prítomný okamih.

Čo bolo bolo, minulosť nevieme zmeniť, vieme zmeniť tu a teraz.

Odpusť si staré hriechy, ťarchy. To už bolo. Príjmi to.

Prestaň sa trestať za chyby, robí ich každý, hlavne ak robíme niečo nové. Pouč sa z nich, povedz, ako to nabudúce spravíš ináč, lepšie.

 

4. Prekonávam svoju zónu komfortu

Cesta zo zóny komfortu je bolestivá, ale je to cesta rastu.

Priprav sa na to, že keď pôjdeš za hranice svojho komfortu, tie veci budú emočne bolieť. A prídu aj pády.

Ale čím viac sa prekonávaš, tým ti to pôjde lepšie, a čím ti to pôjde lepšie, tým viac sebavedomý budeš. Chce to len čas. Snažiť sa a nevzdať sa.

Veci sa naučíme robiť tak, že ich budeme skúšať robiť. Kto nič nerobí síce nič nepokazí, ale ani sa nikam neposunie.

Rátajme s tým, že na začiatku naše projekty určite nebudú super profesionálne. Na začiatku neohúrime státisíce ľudí a možno ani nezískame prvých klientov. Ale vždy budeme na tom lepšie ako ten, kto nič nespravil. Budeme obohatení o skúsenosti.

Prekonávaj zónu komfortu! Počul si to azda tisíckrát, ale robíš to?

Ja, introvert robím workshop. Prekročenie zóny komfortu lvl expert 😀 Na fotke je to môj 2. workshop, čiže som tam mierne v rozpakoch 🙂 Ale nevzdávala som to. Úplne sa oceňujem, že sa postavila pred ľudí a rozprávala.

 

5. Sledovala som svoje emócie

Ak som sa cítila málo sebavedomá, sledovala som sa a skúmala z čoho to pramení. Väčšinou si moje podvedomie žilo starý život spred 10 rokov. Musela som ho preprogramovať.

Zamysli sa nad tým, pri ktorých situáciách sa cítiš alebo si sa cítil v minulosti sebavedomo. Čo si robil, čo si mal oblečené, s kým si bol? Aká to bola situácia?

Polož si otázky: “Vďaka čomu sa takto skvelo cítim? Čo konkrétne to spôsobuje?”

Taktiež si všimni, ak príde situácia, kde sa budeš cítiť menej sebavedomo. Upokoj sa a vnímaj svoje pocity.

“Čo ti pomôže cítiť sa sebavedomejšie?”

 

6. Prestala som sa porovnávať

Zabijak sebavedomia je sústavné porovnávanie sa s inými. Ona má toto a ja nie. Ach, tie modelky na Instagrame 🙂

Prestaň sa zameriavať na svoje nedostatky a chcieť byť niekto iný. Nájdi svoju jedinečnosť.

Dobrá správa je, že to, čo na druhých ľuďoch obdivujeme, si môžeme natrénovať aj na sebe. Ak niekoho obdivujeme, máme to v sebe aj my, len ešte sme to nerozvinuli.

 

To bolo mojich 6 tipov, ktoré mi pomohli zvýšiť si sebavedomie. Ak máš aj ty svoje overené tipy, podeľ sa s nimi v komentári.

 

 

Comments

comments